Grace Kelly in “Rear Window”

“Daca exista un moment in cinema care sa rezume ce inseamna sa fii chic, frumoasa, imbracata impecabil si incredibil de sexy, acela este cand Grace Kelly il anunta pe un James Stewart uluit si amuzat, in Rear Window (1954), ca isi va petrece noaptea in apartamentul lui. Isi desface geanta minuscula si din ea se revarsa un neglije delicat si o pereche de papuci.” Liz Jones, dailymail.co.uk, 2007

Alfred Hitchcock a distribuit-o in 3 din filmele sale: Dial M for Murder (1954), Rear Window (1954) si To Catch A Thief (1955) . Era actrita lui preferata, intruchiparea eroinei Hitchcock-iene clasice: blonda, angelica, dar totodata sexy si seducatoare. “Mr. Hitchcock taught me everything about cinema. It was thanks to him that I understood that murder scenes should be shot like love scenes and love scenes like murder scenes.”

In Rear Window, personajul sau, Lisa Fremont, lucreaza in lumea modei, este model si declara cu mandrie ca nu poarta niciodata aceeasi rochie de 2 ori, iar garderoba ei pentru film, creata de Edith Head, este o lectie de eleganta, Grace facand o adevarata parada a modei.

Costumul vernil cu bluza alba cu guler petrecut,care mi se pare una dintre cele mai elegante si sexy totodata (are spatele gol) interpretari ale clasicei camasi albe, a fost inspirat din stilul lui Cristobal Balenciaga (umerii rotunjiti si soft). Culoarea verde a fost aleasa de Hitchcock (ce-i mai placea sa-si puna amprenta pe fiecare mic detaliu) si avea sa fie folosita din nou pentru un costum in stil Chanel, purtat de Tippi Hedren in The Birds (1963). Edith Head a creat ambele costume. Nu lipsesc perlele, palaria cu voal si manusile albe lungi (taiorul are maneca 3/4).

Rochie alb-negru, formata dintr-un body negru cu guler in V cu taietura adanca (Edith Head se pare ca a precedat “linia Corolle” a lui Christian Dior folosita de acesta in colectia sa din 1955) si fusta alba ampla din chiffon si tul, cu model inserat in portiunea soldurilor, prinsa cu o curea neagra din piele lacuita. Grandoarea rochiei de balerina este inmuiata de modelul floral, prin care designerul sugereaza latura aventuroasa a Lisei, dornica de calatorii alaturi de James Stewart, fotograf in film.

Tinuta casual formata din jeans indigo (Katharine Hepburn ii introdusese in moda in lumea Hollywood-ului in afara ecranului, iar Marilyn Monroe pe ecran) si camasa rosie in stil masculin, button-down (foarte la moda in anii 50 ca urmare a cerintelor pentru hainele in stil polo din acea perioada), cu manecile suflecate.

Cealalta rochie in care apare in film, mica rochie neagra, care nu mai are nevoie de nici o prezentare (ii gasim cu usurinta corespondente in rochiile din acest sezon, nu-i asa?-lungime, transparenta, pliseuri) si care a fost expusa la Victoria and Albert Museum din Londra in perioada aprilie-septembrie 2010 (ce pacat ca nu am putut ajunge sa vad expozitia cand am fost acolo.)

Grace Kelly avea clasa si un sens propriu al stilului. Se detasa clar de alte staruri hollywoodiene ale anilor 50 prin trasaturile sale fara cusur, prin personalitatea sa, prin felul in care isi traia viata. A avut o influenta deosebita asupra modei, de la catwalk-urile pariziene la paginile din Vogue, look-ul

Grace Kelly devenind look-ul momentului.

A fost clienta celor mai buni couturieri ai vremii: Christian Dior, Coco Chanel, Cristobal Balenciaga, Hubert de Givenchy. Preferinta sa pentru gentile Hermes (accesoriul care incorporeaza secretul elegantei adevarate: simplitate, frumusete si functionalitate), diademele Cartier si turbane au facut legendare aceste piese de moda.

“Sunt sigur ca daca ar fi in viata astazi, chiar si la aproape 80 de ani, ar fi uimitoare” Karl Lagerfeld.

fotografii: via clothesonfilm.com (detaliile privind designul tinutelor sunt de asemenea preluate si adaptate de acolo), via therecessionista.blogspot.com (APwire, Everett Collection/ Rex Features)


This entry was posted in Style in film . Bookmark the permalink.

12 Responses to Grace Kelly in “Rear Window”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *